
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Παυλίνα Νικολοπούλου
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά το πέρας των μαθημάτων, οι φοιτητές θα πρέπει να:
-
Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι Άτυπες και Μη-Τυπικές μορφές εκπαίδευσης, αλλά και η αναδυόμενη κουλτούρα Δια-Βίου Εκπαίδευσης. Εξετάζονται οι σχετικές πολιτικές, η μεθοδολογική στρατηγική, οι δομές και τα συστατικά του περιεχομένου αυτών των νέων μορφών εκπαίδευσης. Παράλληλα επιχειρείται η συσχέτιση των προαναφερθέντων με τους πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες που προσδιόρισαν, τις τελευταίες δεκαετίες, την ανάπτυξη της Δια βίου Μάθησης και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Στην κατεύθυνση αυτή γίνονται αναφορές σε ελληνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή παραδείγματα καθώς και σε φορείς που παρέχουν αυτές τις μορφές εκπαίδευσης.
Στόχοι
Να εξοικειωθούν με τις ιδιαιτερότητες του πλαισίου της Άτυπης Εκπαίδευσης, της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, της Δια Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Να αναδεικνύουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις οργανισμών όπως η UNESCO, o ΟΟΣΑ ή ενώσεων κρατών όπως η EE στις προηγούμενες μορφές εκπαίδευσης
Να διακρίνουν τις διαφορές της Άτυπης Εκπαίδευσης, της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, της Δια Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Να ενημερωθούν για τους φορείς των προηγούμενων μορφών εκπαίδευσης
Να κατανοήσουν τα μοντέλα των προηγούμενων μορφών εκπαίδευσης
Να εξοικειωθούν με την εξέλιξη της Διά Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Θεματικές ενότητες:
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
36 |
Εργασία |
15 |
Αυτοτελής μελέτη |
19 |
Προετοιμασία για εξετάσεις |
30 |
Σύνολο Μαθήματος |
100 |
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Jarvis, P. (2004), Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα.
UNESCO (1999), Εκπαίδευση. Ο Θησαυρός που κρύβει μέσα της, Gutenberg, Αθήνα.
Φάκελος άρθρων και συναφών ιστοτόπων
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Accordion content.